lördag 11 september 2010

Transfer

Geneve har inte riktigt så bra flygförbindelser som man skulle önska. Ska man åka till mindre destinationer blir det att åka via Zurich. Fördelen är att det går flyg tidigt och sent så jag började min tvådagarsresa i onsdags morse med att ta 06.00 flyget från Geneve (har numera lärt mig att boka taxi i förväg) och hann nästan i tid till ett första möte i Prag klockan nio trots att jag bytte flyg i Zurich. Och nu sitter jag och väntar på det sista flyget tillbaks till Geneve som skulle ha gått 22.35 men är försenat. Inte jätteroligt men det hjälper att flygplatsen är bra, loungen har uppkoppling och att det tar mindre än 30 minuter från det att man landar i Geneve till man är i huset i Gex.


Alla lär sova när jag kommer men jag ser fram emot att promenera upp med tjejerna till skolan i morgon bitti. Och sedan är det första fotbollsträningen med veteranlaget (30+) i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar