måndag 6 september 2010

Måndag


Det är måndag och efter en varm och solig helg så känns det som om hösten kryper närmare. Väderprognosen för resten av veckan är inte så lovande och det skall komma storm över England och Frankrike. Vi kanske får sätta på värmesystemet som har varit nedsläckt hela sommaren, och hitta filtar att krypa under.  Tjejerna fick nya stövlar idag och nu får vi plocka fram regnstället också.

Liv var trött idag efter skolan, det blir långa dagar för henne att sitta still i klassrummet och bara träna på att förstå vad läraren säger. Hon får hemarbete som vi sitter med sen efter skolan för att träna ord och uttal och inte minst skrivstil. Jag tycker hon är så stor och mogen. Idag när jag hämtade tjejerna blev vi sittande en stund utanför och prata. Liv säger ”jag känner att jag inte riktigt har fått kompisar i klassen än, men mamma det gör inte så mycket för jag klarar att vara ensam på rasten”. Mitt hjärta blöder lite, och jag försöker förklara att jag inte är så orolig för att hon inte skall få kompisar. Då tittar hon upp och säger ”det är inte jag häller, jag har ju redan några andra kompisar…”

Jag och Maya har fått höstens första förkylning och det är väl inte att komma undan här heller. Tråkigt men tålamod och varmt te och massor med ingefära…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar