lördag 16 oktober 2010

Höst

Efter en lång sommar och en otroligt fin sensommar så har hösten kommit till Gex. Det regnar - och ska regna de kommande dagarna - och är kallare. Barbro ligger nedbäddad i sängen med halsont men vi andra är friska, tom med min brutna fot börjar bli bättre. Tjejerna övar franska/leker med Louise och vi förvånas fortfarande över hur stor deras aptit är på att lära sig. Både Maya och Liv har nu fått extraundervisning i franska på skolan så det blir ganska långa dagar, på tisdagar och fredagar går lilla Maya mellan 09-17.15, även om de kommer hem över lunchen. Men deras franska blir snabbt bättre och bättre. Även Barbro gör stora framsteg med språket. För min del går det långsammare men jag har fått låna en kurs och ska så småningom ska jag skaffa mig en lärare.

Om en vecka börjar det två veckor långa höstlovet. Då åker Barbro och barnen med släkten till Kanarieöarna och jag ansluter en vecka senare. Det är 25 grader varmt där just nu.

1 kommentar:

  1. Glöm inte tennisracket, just ja, du börjar komma upp i den åldern när man inte bör sporta, risk för skador...

    SvaraRadera