torsdag 29 juli 2010

Orutinerad

Att bo 15 minuter från flygplatsen har sina fördelar, men det kan också skapa problem. Tänkte ta en taxi vid 13-tiden för att hinna med 14.10-flyget till Stockholm innan jag upptäckte att det inte fanns någon taxi att tillgå i vår lilla stad (man måste beställa i förväg). Barbro fick snabbt slänga in barnen i bilen och köra mig. Eftersom det är ganska krångligt med på- och avfarter till motorvägen vid flygplatsen sa jag åt Barbro att släppa av mig en bit ifrån flygplatsen. Problemet var bara att det var lite längre bort än beräknat och att det inte gick att gå den vägen. Efter en halvtimmes irrande och småspringande i den 25-gradiga värmen kom jag genomsvettig fram till avgångshallen 25 minuter före avgång och nekades boardingkort. Efter lite diskuterande fick jag det i alla fall med uppmaningen att skynda mig till gaten. Mer springande med andra ord men jag hann och gick på planet fullständigt genomsvettig. Som tur var hade jag en skjorta i reserv i väskan och efter ett snabbt byte var jag nästan respektabel igen. Framme i föräldrarnas lägenhet fanns sedan såväl dusch som ett lager av Rogges skjortor att tillgå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar